sâmbătă, 1 ianuarie 2011

Irepetabila durere

lui Adrian Păunescu

Pe un pat de spital azi Poetul s-a stins

Şi pe Cerul de aur stea de foc s-a aprins.

Căci Poetul să moară niciodată nu ştie

Versul lui, cel de vrajă, şi pe morţi îi învie.

Niciodată Poetul nu se face pământ

Ci trăieşte, în veacuri, prin Cuvânt şi-n Cuvânt.


Ce Poet? Ia, acolo, om ca omul şi el,

Când cu vorbă de doină, când cu glas de oţel,

Când cu strigăt de tunet, când cu zis de mătase,

Sau cu cântece sacre, de iubire, frumoase.

Om ca omul Poetul, doar că arde mereu,

Totdeauna pe cruce şi nicicând Dumnezeu.


Pe Golgota fiinţei totdeauna-i Poetul,

Fiinţând cu ardoare, nemurind cu încetul.

El pe pietre de munte totdeauna se suie,

Nu se teme de bice, nu se teme de cuie.

Nu se plânge că-n spate-i este crucea prea grea,

Ci se-nalţă, prin moarte, către propria stea.


Ce Poet? Ia, acolo, poate numai un scrib

Care simte durerea întregului trib.

Care poartă pecetea ţării sale în sânge,

Şi cu lacrima neamului ochiul veşnic îi plânge.

Om ca omul Poetul, doar că altfel un pic,

Dă aproapelui totul şi nu-şi lasă nimic.


Decât laurii care sunt gravaţi pe o stea,

Decât slava ce este relativă şi ea…

Nu trăieşte Poetul pentru sine nicicând

Infinitul de gânduri i se face un gând

Şi durerea pământului e durerea lui sfântă.

Niciodată Poetul pentru sine nu cântă.


Azi se stinge o flacără şi slăbeşte un foc

Şi mai pierde românul înc-un mare noroc…

Azi, când trupul de humă-i zace fără suflare,

Parcă e mai al nostru şi e parcă mai mare…

Şi se face în ţară mai urât şi mai frig…

Pleacă-n slavă poetul, lângă fratele Grig…

5 noiembrie 2010

3 comentarii:

Anonim spunea...

Buna, Petru!

Ti-am citit blogul, in privinta lui Paunescu avem punte de vedere usor diferite, dar a asa e democratic...:)

ai putea sa-mi dai cateva detalii despre ziarul Universitas, cand a fost infiintat, cat de des apare, ce tiraj, problematica pe care si-o asuma.Am vazut cate numere pe site-ul universitatii BPH.

si cam aceleasi chestii despre Univers FM, cand a aparut, emisiuni? are frecventa proprie sau emite doar la anumite ore pe frecv. altui post?

stiu ca dupa 90 teatrul a jucat in clubul granicerilor, cladirea s-a deteriorat si au gasit alta locatie, e aproape de parc, stii la ce a folosit initial cladirea in care se joaca acum?

am vizitat libraria Luceafarul - dezamagitoare, noroc cu Pro noi, cea din incinta Universitatii, cum intri pe dreapta e saracuta (am vizitat-o acu ceva ani)

as avea nevoie de aceste cateva detalii pentru un articol.

iti multumesc!

Petru Botezatu spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Anonim spunea...

Tabac Alexandru, am crezut ca iti apare numele meu in adresa de mail, da acu mi-am dat seama ca atunci cand am lasata postarea nu mi-a cerut-o. scuze

avem o cunstinta comuna - Iurie Craciuneac :)

Bine v-am găsit!

Aici şi acum -
Petru Botezatu